До уваги керівників методичних об’єднань вчителів початкових класів шкіл міста
Шановні керівники методичних об’єднань, до вашої уваги матеріали та методичні рекомендації, які допоможуть Вам у плануванні, а також в організації роботи методичних об'єднань.
На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності вчителів. Адже, якість навчально-виховного процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки. Сучасній школі сьогодні потрібен учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. А впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи шкільних методичних об’єднань. Хрестоматійним став вислів К.Д.Ушинського про те, що «вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться». Сприяти вчителю в цьому - провідна роль методичного об’єднання.
МО – це об’єднання вчителів одного предмета, яке націлене на конкретне переосмислення загальнодидактичних, загальнопедагогічних положень стосовно навчально-виховного процесу, вирішує питання відновлення змісту освіти, пошуку ефективних технологій і методик викладання предметів, розвитку й саморозвитку вчителів та учнів.
МО у своїй діяльності керується Законом України «Про освіту», Національною доктриною розвитку освіти (від 17 квітня 2002 року №347/2002), Державним стандартом базової і повної середньої освіти, Концепцією загальної середньої освіти (12 річна школа) (від 22 листопада 2001 року №12/5-2), Рекомендаціями МОНУ щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти (від 03 липня 2002 року № 1/9 – 318).
У 2009-2010 н.р. навчання і виховання учнів початкової школи регламентують такі нормативно-правові документи:
- Лист Міністерства освіти і науки України від 02 липня 2007р. №1/9-407 «Організація навчально-виховного процесу у першому класі»;
- Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 12 червня 2009р. №1/9-396 «Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2009-2010 навчальному році»;
- Лист Міністерства освіти і науки України від 29 жовтня 2007р. №1/9-651 «Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо обсягу і характеру домашніх завдань»;
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2008р. №755);
- Інструктивно – методичний лист Міністерства освіти і науки України від 11 вересня 2007р. №1/9-532 «Вимоги до ведення класного журналу в 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів».
Вчителі початкових класів школи об'єднані в МО з певним правовим полем.
Положення про МО вчителів початкових класів.
1.Загальні положення про МО:
Методичне об'єднання вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи.
-
МО здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів. § Робота МО планується відповідно до вимог стратегічних документів школи.
-
МО створюється з числа основних учителів та вчителів за сумісництвом.
-
МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
-
Керівництво МО здійснює голова, який обирається членами МО з числа найбільш досвідчених учителів і затверджується наказом по школі.
-
У своїй роботі МО підзвітні методичній та педагогічній радам.
-
Робота МО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.
-
Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора НВР, який керує початковою школою.
2. Основні завдання і функції методичного об’єднання:
-
підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень вчителів, їх психолого-педагогічну майстерність;
-
формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;
-
підвищувати активність вчителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;
-
поглиблювати оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;
-
запроваджувати в практику роботи школи рекомендацій науки, перспективного педагогічного досвіду, поєднувати найперспективніші освітні технології;
-
проводити проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
-
проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державних стандартів;
-
вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;
-
висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів; § вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на покращення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;
-
приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовує їх розробку та засвоєння;
-
висувати пропозиції щодо покращення навчального процесу в школі;
-
проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей вчителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
-
забезпечити інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;
-
брати участь у дослідно - експериментальній діяльності.
3. Методичне об'єднання займається:
-
розробкою методичного інструментарію для покращення навчально-виховного процесу;
-
експертизою виконання вимог програми;
-
результативністю роботи вчителів;
-
втіленням у робочий процес інтерактивних технологій;
-
аналізує хід та результати інноваційної діяльності;
-
організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та іновацій в межахсвоєї компетенції;
-
рганізаціїю різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів;
-
керує дослідницькою роботою учнів;
-
обговоренням, рецензуванням, опануванням різних матеріалів, підготовлених на МО.
4. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання:
-
планування роботи методичного об'єднання;
-
проводити засідання МО 4-5 разів на рік згідно з планом;
-
проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання;
-
складання аналітичного звіту роботи;
-
надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок;
-
організація роботи щодо опанування методики викладання молодими вчителями;
-
організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;
-
вивчення стану успішності учнів 1-4 класів;
-
відвідування уроків вчителів, взаємовідвідування;
-
допомога у підготовці членів МО до атестації;
-
забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.
5. Права голови методичного обєднання:
-
Формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань МО.
-
Організовує виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навч. Робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків.
-
Голова МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, перевірку шкільної документації вчителів, що входять в МО.
-
Має право звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу у школі, виконання трудової дисципліни вчителями, які входять до складу МО.
-
Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду.
-
Ставити питання перед адміністрацією про заохочення вчителів.
6. Перелік документів, що відображають діяльність МО:
-
Аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;
-
план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);
-
матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки);
-
матеріали тематичних семінарів;
-
картотека ППД;
-
матеріали школи молодого вчителя;
-
каталог друкованих робіт учителів школи;
-
інформація про вчителів - членів МО;
-
методичні картки вчителів – членів МО (Дод.6);
-
інструктивно-методичні документи;
-
теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів) (Дод .1);
-
графік проведення відкритих уроків, виховних заходів (Дод. 2);
-
заходи зі зміцнення навчально-матеріальної бази (Дод. 3);
-
організація позакласної роботи (конкурси, турніри, вечори, фестивалі, предметні тижні, випуски газет тощо), (Дод. 4);
-
робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; рівня вихованості за результатами контрольних робіт, зрізів, анкетування; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем);
-
заходи з підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у коеференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).
(Додатки доступні при скачуванні файла з сервера)
|