Вівторок
24.06.2025
00:08
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [27]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт учителів початкового навчання м.Рівного
Головна » Файли » Мої файли

Вчимося розповідати. Створення газети "Весняні дива" (творчий проект)
18.05.2010, 18:36

Мета: вчити учнів спостерігати за змінам у природі навесні, логічно й послідовно розповідати про результати спостережень; вдосконалювати навички формулювання речень; поглиблювати знання учнів про текст; збагачувати активний словник учнів; розвивати допитливість, увагу, пам'ять, спостережливість, логічне та образне мислення; зв'язне мовлення; естетичний смак, фантазію; виховувати захопленість красою природи, бережливе ставлення до всього живого; любов до рідного слова; товариськість, організованість.

Обладнання: заготовка газети, завдання для груп, ілюстративний матеріал з теми "Весна"; мелодії: Вівальді "Пори року" (цикл п'єс); Бетховен "Пасторальна".

Тип року: урок творчого застосування знань і вдосконалення вмінь.

Хід уроку - проекту

I. Організаційний момент.

II. Активізація чуттєвого досвіду, опорних знань, навичок і вмінь учнів.

- Чому буде присвячено наш урок вам підкаже вірш А. Костецького:

Починається весна

Знов починається весна!.. Знов починаються дива...

Посеред двору із-під снігу

раптово визирне трава,

то раптом лагідні веснянки

засіють щоки та носи,

чи розщебечуться – ще зранку! –

птахи на різні голоси!

А вчора... Вчора ... Що й казати!

Всі веселилися до сліз:

Славко - дражнило й задирака –

Наталці проліски приніс!

І зовсім це – не дивина:

так починається весна!

- Які ознаки весни  поет назвав дивними?

- Розкажіть, з чим для вас асоціюється слово весна?

-   Назвіть звуки весни. Де і коли їх можна почути? (Дзвенить, дзюрчить струмок, спів птахів тощо).

- Перелічать кольори, які з'являються у природі навесні? (Блакитний, зелений, білий, фіалковий тощо).

-  Якими ароматами наповнює повітря весна? (Зігріта сонцем земля, бруньки дерев і кущів, квітів тощо).

- Чи багато справ у весни? Розкажіть.

(Пробудити землю,  тварин і рослин від зимового  сну.  Напоїти все живе весняними дощами. Засіяти поля, городи тощо).

III. Мотивація навчальної діяльності учнів:

- Чи легко вам описувати словами красу весняної природи?

- У кого ми можемо цього повчитися? (У поетів, письменників).

- Чи можемо ми встигнути за урок розповісти про всі весняні дива?

IV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

- Я пропоную вам об'єднатися в групи і створити газету, присвячену весні. Давайте поміркуємо, як можна назвати нашу газету?

("А вже весна, а вже красна","Зустрічаймо весну", "Весняні дива" тощо).

- Які рубрики може містити газета?

(Казка про весну, вірші, загадки, оповідання, прислів'я, прикмети, приказки).

- Як ми використаємо створену газету?

V. Осмислення учнями змісту роботи та послідовності дій:

1. Повторення правил роботи  в групах

2. Об'єднання учнів у групи.

3. Розподіл обов'язків між учасниками груп.

4. Планування спільної діяльності.

- Кожна група отримує конверт із завданнями.

Із   "розсипаних"   на   конверті   літер   складіть   назву   рубрики,   над   якою

працюватиме ваша група.

("Казка", "Вірші", "Прикмети і прислів'я", "Загадки", "Спостерігай!").

-  Прочитайте уважно завдання до текстів, із якими працюватиме група. Чи зрозуміло, що вам потрібно робити?

VI. Перенесення знань і засвоєння способів дії у частково зміненій або новій ситуації.

1. Творча робота в групах.

1 група

Деформований текст казки про весну.

1. Встановіть послідовність частин тексту.

Розташуйте подані абзаци, щоб утворилась казка.

Тільки-но Зима вирушила з синами у мандрівку на далеку Північ, Сонце одразу збудило її сестру - Весну.

Прокинулась вона, а на/дворі роботи - тільки встигай. Вийшла в поле - а там уже н перший синок Березень хазяйнує. Вже встиг теплими ключиками крижані мости на річках повідкривати, пісню підсніжникові наспівати й узявся до роботи - оре поле, бо знає - Квітень уже лагодиться в дорогу, готується до сівби.

Квітню голови нема часу підняти вгору, все в клопотах, турботах: і сіє, і садить, ще й квітами обдаровує долини, і бруньки виколисує деревам, комашню метушливу вітає теплим словом, пташок зустрічає з теплого краю - до всього загляне, усьому лад мусить дати. Присісти хоча б на хвилинку... а тут і Травень вчасно підтримав брата: у білі сукні одягнув вишні, в рожеві яблуні крислаті, та й сам у зеленій сорочці присів на м'яку мураву, щоб солов'я почути...

Трудяться сини Весни, бо знають: "весняний день - рік годує".

2. Кого у казці названо синами Весни?

3. Які образні вислови вас вразили, здивували?

2 група

Тексти віршів з пропущеними римами.

1. Доберіть рими. Доповніть рядки віршів про весну. Допишіть пропущені

слова.

1. В Червону книгу ми занесли Світ неповторний та чудесний. Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає.

2. Невже в майбутньому на світі Не будуть квітнуть дивні квіти? Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня - підсніжник?

3. Невже ми більше не побачим. Як сон-трава росою плаче? Троянда степу, квітка мрії Жар-цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи, То ж збережемо її вроду. Слова для довідки: благає, природи, квіти, чудесний, підсніжник, не зігріє, не побачим,   прохає,   закликає, прекрасний,  не укриє.

2. Визначте головну думку вірша.

3. Які весняні квіти згадуються і вірші? Чому вони занесені до Червоної книги?

Прийшла весна Ось прийшла уже весна, Світло й радість принесла. Вже травичка зеленіє. Вітерець тепленький віє. На галявинці квітки Водять танець залюбки. А в весняному гайку Чути пісеньку дзвінку. То не ти співаєш і не я, То є пісня солов'я. Слова для довідки: солов'я, принесла, дзвінку, зеленіє, залюбки, гомінку, розлила

2. Які ознаки весни згадуються у вірші?

3. Знайдіть образні вислови.

З група Утворення прислів'їв, приказок і прикмет про весну із поданих частин. 1. Складіть прислів'я, приказки і прикмети про весну із поданих частин. Поясніть, як ви їх розумієте.

Весняний день І рік годує.

Від березневих дощів І земля квітне.

Березень часом снігом сіє, | часом сонцем гріє.

Побачив птаха - знай: | весна біля порога.

Грім на початку квітня -1 буде тепле літо.

Дощ у травні -1 буде хліб славний.

Журавель прилетів -1 скоро лід зійде.

4 група

Доповнення текстів загадок про весну.

1. Допишіть потрібні слова у текстах загадок. Відгадайте загадки.

Маю плаття зелененьке. Гнучкі, ніжні віти, Білу кору, стан тоненький. Як я звуся, діти?        (Берізка)

Слова для довідки: білу, зелененьке, ніжні, сіру, новеньке, довгі.

          Білі дзвіночки висять, гойдаються,

          як називаються?        (Конвалії).

                    Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю.

                    Відгадайте, що за квітка, бо мене не стане влітку. (Пролісок) Слова для довідки: синім, білі, найперша, білим, найшвидше.

         Чорномазий, білодзьобий.  

         Він за плугом важко ходить,

         Черв'ячків, жучків знаходить –

         Сторож вірний, друг полів,

         Перший вісник теплих днів.   (Грак)

 Слова для довідки: вісник, жучків, білодзьобий, друг.

                              Ну хто співця весни не знає?

                              Закривши очі, він співає. 

                              Та пісня радісна й дзвінка,

                              Скажи, як звати співака?        (Соловей)

 Слова для довідки: дзвінка, співака, співає.

2. У якій із загадок вжито спільнокореневі слова?

5 група Зміни у живій і неживій природі у березні, квітні, і травні.

1. Впізнайте місяць весни за змінами у неживій і живій природі. Запишіть відповідні назви.

                                

                  Сонце підіймається вище, пригріває дужче.

    Весело дзвенять струмочки, розстає лід Земля прокидається од зимового сну.

З'являються сережки на березі; розквітають ніжні проліски, біліють підсніжники .

Збільшуються бруньки на деревах і кущах.

Прилітають птахи.

                 ______________________________________________________

Сонце підіймається все вище. Теплі сонячні дні змінюють похмурі, дощові.

Земля вкривається килимом із травиці.

 Зацвітають фруктові дерева, до них злітаються джмелі і бджоли. Прилітають зозулі.

                ________________________________________________________

Високо в небі світить сонце.  Повітря наповнене запахом молодого листя. Цвіте   конвалія.   Земля   вкрилась   шовковим   килимом   трави.   Цвіте   бузок. Прилетіли стрижі, солов'ї.

Слова для  довідки:   березіль,  полютий,  сочень,   березень;   цвітень,  квітень, красевець, дзюрчальник, водолій, лелечник; травень, травник, пісенник.

2. Доберіть інші народні назви до весняних місяців.

            ___________________________________________________________

2. Виступи спікерів.

 

VIII. Підсумок уроку-проекту.

1. Оцінювання своєї роботи членами групи, іншими групами.

2. Узагальнення результатів роботи.

- Якими новими знаннями ви збагатились?

- Чого ви навчились?

- Які нові ідеї у вас виникли під час роботи над газетою?

- Давайте „сплетемо віночок весняних вражень".

На пелюстках квіток і зелених листочках напишіть, чому ви любите весну. 3. Домашнє завдання

- Складіть і запишіть розповідь про пригоду, яка трапилась у весняному саду. (Зошит з розвитку зв'язного мовлення. 2 клас Н.О. Будна, З.Л. Головко, с. 43-44).

Категорія: Мої файли | Додав: lenochek
Переглядів: 2905 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]