Вівторок
15.07.2025
22:56
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2010  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт учителів початкового навчання м.Рівного
Головна » 2010 » Жовтень » 27 » Метод ведення портфоліо.
11:13
Метод ведення портфоліо.

     Від упорядника.                              

Час, суспільство і самі діти змушують учителя постійно змінювати методи навчання, шукати такі, які будуть найпродуктивнішими на певному етапі, сприятимуть розвитку інноваційної особистості. Тобто особистості, яка зможе проявити себе в умовах конкуренції, досягти поставленої мети, реалізувати себе, яка не буде боятися експериментувати, змінювати щось у собі й у своєму житті. Формуванню такої особистості сприятиме використання у навчальному процесі технології портфоліо. Автор посібника пропонує ознайомитися з цією технологією та наводить приклади її використання на уроках зарубіжної літератури.

                                           Вступ.

Ключовою позицією сучасної освіти є не просто сприяння опануванню дитиною переліком знань, умінь, навичок, а в першу чергу сприяння становленню маленької дитини як особистості.

Для того, щоб особистість розвивалася саме в такому напрямку, потрібно навчити її самоаналізу, самокритики, самодисципліни, саморозвитку, самоконтролю, самореалізації…Тому для організації самостійної роботи учнів варто використовувати метод ведення портфоліо.

Основною метою цього методу є створення мотивації навчальної діяльності, розвиток пізнавальних навичок, розвиток об’єктивної самооцінки, творчих здібностей, уміння самостійно конструювати свої знання, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, планувати свою діяльність, формування організаційних навичок. 

Метод Портфоліо:

-         сучасно;

-         результативно;

-         новітньо;

-         інтерактивно;

-         цікаво;

-         креативно;

-         диференційовано.

   Портфоліо в сучасній освіті.

                          ПОРТФОЛІО

-         У перекладі з італійської – « папка з документами», «папка фахівця».

-         Це колекція робіт, паперів тощо, які поєднані між собою загальною тематикою або автором.

-         Систематичний і спеціально організований збір доказів, які можна використати в навчанні.

-         Скарбничка особистих досягнень дитини у різних видах діяльності, його успіхів, позитивних емоцій, можливість ще раз пережити приємні моменти свого життя ( І. Руденко), своєрідний маршрут її розвитку ( О. Тумакова).

-         Доповнює традиційні контрольно – оцінювальні засоби, направлені на перевірку репродуктивного рівня засвоєння інформації, фактологічних і алгоритмічних знань і вмінь, включаючи екзамени.

Портфоліо є не тільки сучасною ефективною формою оцінювання, але допомагає вирішувати наступні важливі педагогічні завдання:

1.     підтримувати та стимулювати навчальну мотивацію учнів, їх активність та самостійність, розширювати можливості навчання та самонавчання;

2.     розвивати навички рефлексивної та оціночної ( самооціночної) діяльності учнів;

3.     формувати вміння вчитися – висувати мету, планувати та організовувати власну навчальну діяльність, можливості для успішної соціалізації.

Педагогічна філософія портфоліо передбачає:

*інтеграцію кількісної та якісної оцінок;

*зміну акцентів на досягнення, успіх;

*перенесення педагогічного наголосу з оцінки на самооцінку.

Структура портфоліо:

1.     Портрет.

Автор портфоліо має можливість презентувати себе ( чи літературного героя) будь-яким способом. Це може бути есе, сінквейн, анкета, фотографія, вірш, малюнок тощо.

2.     Колектор.

Являє собою розділ, який вміщує потрібну інформацію у відповідності з

темою портфоліо.

Тут можуть знаходитися різноманітні енциклопедичні статті, матеріали періодичних видань, інформаційні матеріали, отримані від вчителя, будь – який ілюстративний матеріал, тощо – одним словом все, що пов’язане з темою портфоліо, але не є продуктом надбання автора портфоліо.

« Колектор»- це своєрідна скарбничка матеріалів та інформації, частина якої може бути використана у роботі з теми, що вивчається, а частина може перейти в портфоліо до наступних тем.

3.     Робочі матеріали.

Розділ являє собою скарбничку різноманітних завдань і робіт, виконаних в процесі роботи над портфоліо.

4.     Досягнення.

Розділ є заключним і містить роботи, які, на думку автора портфоліо, демонструють його прогрес в навчанні. Це можуть бути найбільш вдалі творчі, контрольні, самостійні роботи, проекти, малюнки…

Зміст портфоліо залежить від конкретної мети навчання.

Принципи формування портфоліо:

-         Відкритість ( інформація доступна для усіх учасників освітнього процесу).

-          Багатоаспектність ( оцінювання не тільки знань учнів, але й умінь застосовувати їх на практиці, їх соціального досвіду, відстеження динаміки особистого розвитку учня).

-          Змістовність оцінки ( оцінюються не лише кількісні показники, але й процес навчання).

-         Гуманістична спрямованість ( урахування індивідуальних здібностей кожного учня).

-         Варіативність ( урахування індивідуальних цілей, потреб, інтересів учнів).

-         Дух змагання.

Критерії оцінювання портфоліо:

·        Високий рівень – портфоліо характеризується глибоким і досконалим змістом, повно вичерпно висвітлює тему; містить переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції; робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю, стилістичною довершеністю та засвідчує очевидний особистий прогрес і творче відношення до предмету.

·        Достатній рівень – портфоліо демонструє глибокі знання, уміння та навички, але в ньому недостатньо відтворено елемент творчості та оригінальності.

·        Середній рівень – елемент творчості відсутній, виклад загалом зв’язний, але ще слід працювати над умінням самостійно формулювати судження, належно їх аргументувати.

·        Початковий рівень – неінформаційний портфоліо, за яким важко сформулювати загальні уявлення про здібності, уміння та навички автора.

Переглядів: 732 | Додав: lenochek | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]