«Шкільне
навчання ніколи не
починається з порожнього місця,
а завжди
спирається на певну стадію
розвитку, досягнутого дитиною
».
Л. С. Виготський
Питання наступності між дошкільною та початковою ланками
освіти – є одним з актуальних та водночас складних проблем загальної освіти.
Сьогодні питання наступності не тільки розглядається, а й ретельно вивчається на
рівні держави. Адже, 2011-2012 роки ознаменувалися прийняттям нових редакцій
Державних стандартів дошкільної і початкової ланок освіти, у змісті який вперше
чітко спостерігається наступність в освітніх лініях. 20 листопада 2013 року на базі Рівненської гуманітарної гімназії відбувся проблемний семінар для вихователів-методистів ДНЗ та заступників директорів з навчально-виховної роботи у початковій школі міста за темою "Вектор наступності Державних стандартів дошкільної та початкової ланок освіти". Учасники семінару мали можливість познайомитися з організацією життєдіяльності дошкільників, вихователі-методисти ДНЗ представили відеозаняття у групах за напрямками: формування мовленнєвої компетенції, логіко-математичний розвиток, формування здоров"язбережувальних технологій та роль сюжетно-рольової гри. Під час ознайомлення з початковою ланкою учасники семінару здійснили візит у творчі лабораторії вчителів та відвідали показові уроки в 1-х класах. Методисти міського методичного кабінету познайомили присутніх з мережею та особливостями організації роботи обох ланок освіти міста, а також до уваги учасників семінару представили реалізацію принципу наступності у світлі вимог Державних стандартів дошкільної та початкової ланок освіти. У роботі "круглого столу" взяли участь заступники директорів початкової школи, де оговорили питання: здійснення впевненого старту малюків у шкільне життя, реалізацію компетентнісного підходу при вирішенні питань наступності в НВК І ступеня, створення умов для реалізації особистісного розвитку учнів з метою збереження наступності, створення іміджу початкової ланки навчального закладу у мікрорайоні, співпраці школи та ДНЗ "Успішний тандем вихователь + учитель", а також познайомилися з моніторинговими дослідженнями рівня готовності до школи майбутніх першокласників. Наприкінці семінару усі разом визначали кроки назустріч для більш ефективного здійснення принципу наступності у нашому місті. А також одноголосно погодили, що головною умовою забезпечення наступності є: спрямованість едагогічного процесу дошкільного
навчального закладу і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини.
|